LOADING...
Eduhouse Summit | 18.02.2019 | Vann Nikkan

Eduhouse Summit 2019 - Kirjanpitäjästä myyntihemmoksi – Totta vai tarua?

Aloitin kirjanpidon harjoittelijana, en tiennyt mitään kirjanpidosta. Aloitin yritysneuvojana, en tiennyt mitään yritysten neuvonannosta. Aloitin myynnissä, en tiennyt mitään myynnistä. Aloitin myyntijohdon tehtävissä, en tiennyt mitään johtamisesta. Meillä EMUssa asenne ratkaisee. Oikealla asenteella, nöyryydellä ja kovalla työllä olen päässyt rakentamaan omaa mielenkiintoista urapolkua aina kirjanpitäjästä myyntihemmoksi.

Tietoa on ympärillämme yllin kyllin – enemmän kuin tarpeeksi. On itseä fiksumpia ihmisiä, joita voi tavata. On kirjoja, joissa maailman parhaat yksilöt kertovat kuinka onnistuivat. On mukavia ystäviä, jotka jaksavat kuunnella ja ideoida yhdessä. Lopulta kuitenkin kaikki on kiinni tekemisestä. Olen aina arvostanut efforttia. Mielestäni hyvin vedetty myyntiprosessi, joka hävitään lopuksi, on parempi kuin onnekkaasti klousattu diili. Jos teet päivittäiset asiat kunnolla joka kerta, tulokset ovat pitkällä tähtäimellä taatusti hyviä. Myöskään oppimiselta ei voi välttyä.

Ajatusmaailmat eri planeetoilta

Kirjanpidon osaaminen on antanut minulle harvinaisen ymmärryksen kahden täysin erilaisen ihmistyypin ajatusmaailmasta. Kirjanpitäjän ajatusmaailma on aivan toisenlainen myyntimiehen ajattelutapaan verrattuna. En kuvitellut ajautuvani myyntihommiin, koska en arvostanut kovinkaan paljon tyhjänpäiväistä suunsoittamista. Sitä myynti mielestäni oli, kunnes pääsin kokeilemaan sitä konkreettisesti. Kuten monet muutkin, arvostin substanssia, kovaa lakipykälien syväosaamista ja todella tarkkaa kykyä saada laskelmat oikein. Sellaista raakaa tietoa, jonka avulla saa kenet tahansa hiljaiseksi, koska sattuu tietämään asioita, joista muilla ei ole hajua.

Myynti on palvelua, yhteisiä tavoitteita, kehittämistä, lunastettuja lupauksia, rehellisyyttä, toisten ihmisten huomioon ottamista, epäonnistumisten sietämistä ...

Kameleonttimyyjä

Myynti on kuitenkin paljon muuta kuin sitä “tyhjänpäiväistä suunsoittoa”, jollaisena sen aiemmin mielsin. Myynti on palvelua, yhteisiä tavoitteita, kehittämistä, lunastettuja lupauksia, rehellisyyttä, toisten ihmisten huomioon ottamista, epäonnistumisten sietämistä, palautteenottoa ja -antoa, jatkuvaa kehittymistä, itsensä ja muiden johtamista, ajanhallintaa, esiintymistä, priorisointia ja ennen kaikkea viestintää ja kommunikointia.

Myyntihemmon maailmassa ei ole epäonnistumisia, on vain onnistumisia ja oppimista.

Myyntihemmo on empaattinen ja mukava kaveri, joka innostuu yhteistyöstä. Kameolentti, joka mukautuu tilanteeseen kuin tilanteeseen. Asiakaspalvelija, joka on nöyrä muttei nöyristelijä. Itsevarma kyseenalaistaja, joka ei pelkää epäonnistumisia. Myyntihemmon maailmassa ei ole epäonnistumisia, on vain onnistumisia ja oppimista.

Puheet on pidetty, nyt on tekemisen aika.

 

Vann Nikkan a.k.a Jungi on intohimoinen myynnin kehittäjä, jolla pysyy numerot hyppysissä. Hän haluaa rakentaa EMUlle toimialansa parhaimman myyntitiimin, jonka sisällä operoivat onnellisimmat tuloksentekijät. Kunnianhimoisena missionaan Jungilla on luoda ennennäkemätön palvelukulttuuri talousihmisten yhteisöön. Tätä auttaa hänen oma historia taloushallinnon asiantuntijana. Omaa henkilöbrändiä hän rakentaa asiantuntijapalveluiden myynnin, johtamisen – muiden ja itsensä – sekä työkulttuurin ympärille.

Vann Nikkan on mukana luennoimassa Eduhouse Summitissa ensi kesänä.

Lue lisää EMUn kulttuurista ja emulaisista https://emu.fi/

 

  • Aiheeseen liittyvää

    Eduhouse Summit 2019 - Miten verkkosivut valjastetaan taloushallintoyrityksen myynnin kasvattamiseen?

    Eduhouse Summit 2019 - Miten verkkosivut valjastetaan taloushallintoyrityksen myynnin kasvattamiseen?

    Yritysten välisessä kaupassa kaikkein laajinta verkon...

    Back to basics - Teetkö asiantuntijamyynnistä liian vaikeaa?

    Back to basics - Teetkö asiantuntijamyynnistä liian vaikeaa?

    Uusi aika ja uudet työkalut vaativat joustavuutta ja...

    Eduhouse Summit 2019 - Voiko kirjanpitäjällä olla brändiä ja kuinka se saadaan rokkaamaan?

    Eduhouse Summit 2019 - Voiko kirjanpitäjällä olla brändiä ja kuinka se saadaan rokkaamaan?

     

    Millaisia mielikuvia kirjanpitäjien ammattikunta...

    Miksi juuri minä valitsisin eduStreamin?

    round-brain

    Asiantuntijoilta asiantuntijoille

    Kouluttajamme ovat itse aktiivisesti asiantuntijatyössä mukana ja tietävät, millaista tietoa tänä päivänä työelämässä ja käytännössä tarvitaan.

    round-speech

    Vuorovaikutteista oppimista

    Osallistu keskusteluun tai kysy kouluttajalta kysymyksiä chatissa. Saa reaaliaikaisia vastauksia kysymyksiisi.

    round-computer

    Toimii kaikilla laitteilla kaikkialla

    Käytä eduStreamia läppärillä tai mobiililaitteella. Se toimii missä ja milloin vain. Tarvitset vain nettiyhteyden.