LOADING...
  • Taloushallinto Eduhouse Summit | 26.02.2019 | Jussi Liimatainen

    Eduhouse Summit 2019 - Miten verkkosivut valjastetaan taloushallintoyrityksen myynnin kasvattamiseen?

    Yritysten välisessä kaupassa kaikkein laajinta verkon käyttö on tiedon hankinnassa ennen ostopäätöstä. Mitä monimutkaisempi ja arvokkaampi palvelu, sitä enemmän verkossa vietetään aikaa ennen ostoa. Googlaamisesta on tullut keskeinen tiedonhankinnan tapa, eräänlainen selkäytimestä lähtevä toiminto. Keskiverto suomalainen saattaa tehdä kymmeniä Googlehakuja päivittäin. Myös yrityspäättäjät viettävät päivittäin ja varsinkin yöllä tuntikausia verkossa. Sen sijaan että he kuuntelisivat puuduttavia myyntipuheluja tai kävisivät messuilla, he päättävät itse, milloin he haluavat myyjiä tavata.

    Kullakin toimialalla voittavia yrityksiä ovat ne, joilla on kyky valjastaa verkkosivunsa myyntinsä kasvattamiseen.

    Mitä monimutkaisempi ja arvokkaampi palvelu, sitä enemmän verkossa vietetään aikaa ennen ostoa.

    Taloushallintoyrityksen verkkosivut voidaan valjastaa myynnin kasvattamiseen melko yksinkertaisella tavalla.

    1. Huolehtimalla, että sivuilla on sisältöä, joka kiinnostaa potentiaalisia asiakkaita.
    2. Tuottamalla sisältöä, joka näkyy hyvin Googlessa ja nostaa sivut mahdollisimman korkealle Googlen hakutuloksissa sekä ohjaa näin kiinnostuneet sivuille.
    3. Suunnittelemalla osan sisällöstä ladattavaksi materiaaliksi, jonka voi ladata antamalla sähköpostiosoitteensa.
    4. Sijoittamalla sivuille riittävä määrä ”houkuttimia” eli toimintakehotteita, jotka aktivoivat sivuilla kävijää toimimaan (lataamaan materiaalia tai täyttämään yhteystietolomakkeen).
    5. Seuraamalla yhteystietonsa antaneiden verkkokäyttäytymistä ja lähettämällä heille heitä kiinnostavaa tietoa sähköpostitse ja näin ”lämmittämällä” heitä ostamaan.
    6. Olemalla asiakkaaseen yhteydessä puhelimitse tai tapaamalla asiakas, kun hänelle on ensin annettu sopiva määrä aikaa perehtyä palveluun.

     

    Asiakas ostaa siltä toimittajalta, jonka hän muistaa ja joka on auttanut häntä oikealla tavalla etenemään kohti ostopäätöstä. Asiakas ei osta siltä, jonka olemassaoloa hän ei muista tai joka on liian aggressiivisesti tai ”väkisin” tarjonnut palveluaan.

    Mikä on ”sopiva määrä aikaa” perehtyä palveluun? Oikea vastaus riippuu yrityksestä ja tuotteesta ja se selviää parhaiten perehtymällä verkkosivujen analytiikkaan.

    Milloin asiakkaaseen kannattaa olla yhteydessä puhelimitse? Vastaus riippuu kyseisen tuotteen tai palvelun keskimääräisestä ostopäätösajasta. Sekin selviää verkkosivujen analytiikasta. Taloushallintopalveluissa se on tyypillisesti joitakin kuukausia.

    Edellä kuvatun mallin mukaisesti rakennettuja verkkosivuja hyödyntävää myyntiä kutsutaan verkkoliidimarkkinoinniksi.

    Kullakin toimialalla voittavia yrityksiä ovat ne, joilla on kyky valjastaa verkkosivunsa myyntinsä kasvattamiseen.

    Verkkoliidimarkkinoinnin varaan rakennetut verkkosivut sopivat yrityksille, jotka täyttävät seuraavat kriteerit:

    • yrityksen liikevaihto on yli 3 miljoonaa euroa vuodessa
    • palvelun ostoprosessi on pitkä ja asiakas perehtyy palveluun ja -vaihtoehtoihin verkossa ennen kuin haluaa tavata myyjän
    • asiakas tulee ostamaan palvelua vähintään puolen vuoden ajan ja palvelun kate on riittävän hyvä
    • yrityksen johto ymmärtää verkkoliidien kaupallisen arvon ja potentiaalin
    • yritys haluaa kasvaa ja kasvu edellyttää liiketoiminnan skaalautuvuutta

     

    Monet taloushallintoyritykset täyttävät nämä kriteerit, mutta kuinka moni käyttää verkkoliidimarkkinointia myyntinsä kasvattamiseen?

    Kirjoittaja Jussi Liimatainen on markkinoinnin, digitalisaation ja niiden johtamisen ammattilainen. Jussi toimii verkkoliidimarkkinointipalveluja tarjoavan Vipu -yrityksen toimitusjohtajana. Vivun lisäksi hän tekee vuokrajohtaja- ja konsulttitöitä. Aiemmin hän on työskennellyt toimitusjohtajana markkinointitoimistossa ja markkinointi- sekä digijohtajana useissa yrityksissä.

    Jussi on mukana luennoimassa Eduhouse Summitissa kesäkuussa 2019.

     

    Aiheeseen liittyvää

    Miten itseään voi kehittää työn ohessa?

    Miten itseään voi kehittää työn ohessa?

    Jatkuva opiskelu on taloushallinnon asiantuntijoille...

    Kirjanpitäjän rikosvastuu – osa II

    Kirjanpitäjän rikosvastuu – osa II

    Kirjoittaja Teppo Laine on asianajaja ja osakas...

    Eduhouse Summit 2019 - Robotti työkaverina taloushallinnossa

    Eduhouse Summit 2019 - Robotti työkaverina taloushallinnossa

    Monessa organisaatiossa tehdään jo töitä...

    Eduhouse Summit 2019 - Hyvillä koulutusmahdollisuuksilla palkitset taloushallinnon ammattilaisia

    Eduhouse Summit 2019 - Hyvillä koulutusmahdollisuuksilla palkitset taloushallinnon ammattilaisia

    Olemme tulleet siihen pisteeseen, jossa yleisesti ja...

    Miksi juuri minä valitsisin eduStreamin?

    round-brain

    Asiantuntijoilta asiantuntijoille

    Kouluttajamme ovat itse aktiivisesti asiantuntijatyössä mukana ja tietävät, millaista tietoa tänä päivänä työelämässä ja käytännössä tarvitaan.

    round-speech

    Vuorovaikutteista oppimista

    Osallistu keskusteluun tai kysy kouluttajalta kysymyksiä chatissa. Saa reaaliaikaisia vastauksia kysymyksiisi.

    round-computer

    Toimii kaikilla laitteilla kaikkialla

    Käytä eduStreamia läppärillä tai mobiililaitteella. Se toimii missä ja milloin vain. Tarvitset vain nettiyhteyden.